1-تهيه طرح درس روزانه متناسب با رویکرد برنامه ي درسی ملی به صورت مكتوب يا الكترونيكي(100% معلّمان-100 % دروس)
2-برقراري ارتباط وتعامل سازنده در تدريس100%معلّمان
3-ارزشیابی از پیش دانستههای دانش آموزان (ارزشيابي آغازین) توسط 100%معلمان
4-کاوش و پژوهش 100% دانش آموز ان در كلاس درس
5-بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط 100%معلّمان
6-دست ورزي با وسايل آموزشي و انجام فعاليت هاي علمي توسط 100%دانش آموزان
7-مديريت كلاس درس توسط 100%معلّمان
8-ايجاد نشاط و شادي در كلاس درس 100% معلّمان
9-تعيين تكاليف تمريني و توسعه اي توسط 100% معلّمان
10-ايجاد ارتباط بين مقاهيم درسي با موقعيت هاي زندگي و آموخته هاي فرهنگي – تربيتي توسط100% معلّمان
11-بهرهگیری از محیطهای متنوع يادگيري ازجمله پژوهش سراها ، اردوگاهها ؛ كانون فرهنگی تربیتی ، خانههای فرهنگ ، کتابخانههای عمومي ، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ، نمايشگاه ، موزههای تخصصي ، مراكز كارآفريني ، مجتمعهای ورزشي وتوسط100% معلمان
12-راهنمايي و مشاوره تحصيلي و تربيتي ،افت تحصيلي و ... ( شناسايي دانش آموزان در معرض افت تحصيلي توسط100% معلمان-- اقدام در جهت رفع مشكل توسط100% معلمان)